Matematika tudásfelmérés dolgozatjavítás nélkül!

Általános iskola 4-8. osztályos tanulóknak.

Három év és nyolcezer tanuló számítógépes matematika és olvasásértés felméréseiből kristályosodott ki az a megoldás, ami sokat segíthet Önnek mint tanárnak vagy igazgatónak. Többet, mint gondolná.

Tartjuk a tavalyi árat: tanulónként csupán 300 Ft!
Tökéletes garanciával: fizetés utólag, az elvégzett felmérések után.



Ha a részletek is érdeklik ...

Ön is biztos elképzelte már ezt a mesébe illő megoldást, mikor dolgozatot íratott és javított:

  1. Készen kapott, szakszerűen összeállított tudásfelmérő feladatsorokat.
  2. A dolgozatokat „valaki” azonnal javítsa ki, amint a gyerekek megírták.
  3. Jól áttekinthető táblázatokban és diagramokon lehessen látni az eredményeket.
  4. Derüljenek ki a tanulók hiányosságai, hogy mi okozza nekik a legtöbb gondot. A jobbaknál és a gyengébbeknél egyaránt.
  5. A tudásfelmérés ne csak egy pillanatfelvételt adjon. Hosszú távon eltárolhatók legyenek az eredmények, követhető legyen az egyes gyerekek fejlődése.
  6. Összehasonlíthatók legyenek az egyes osztályok és évfolyamok eredményei, kiderüljön, hogy mely területekre kellene jobban odafigyelni.
  7. Mindez egyszerűen megvalósítható legyen, illeszkedve az iskola reális feltételeihez.

Mennyit érne, ha a valóságban is létezne ilyen megoldás?!

Annyira hihetetlenül hangzik, hogy nem csodálnánk, ha csak olyan tanúknak hinné el, akik már kipróbálták.

„A megoldandó feladatok sorozata alapos felderítést tett lehetővé. Olyan érdekességek és hiányosságok is felszínre kerültek, amelyek a hagyományos felmérésékkel eddig nem voltak kimutathatók.
Külön hasznos információ az egy-egy feladatra fordított idő megjelenítése, melyből kiderül, hogy az illető nem tudta megoldani, vagy el sem olvasta a feladatot, esetleg csak tippelt.
Az is kiderül az egyes feladatok, feladatblokkok elemzésekor, hogy meddig mozog otthonosan, és hol veszíti el a fonalat a tanuló.”

Vizi József matematika tanár, Hajdúböszörmény

Ennyit a szakmai előnyökről. Kevésbé objektív érv, mégis fontos lehet, hogy mit jelentene egy szülői értekezleten, ha egy-két évre viszamenőleg meg lehetne mutatni a szülőnek, hogyan fejlődött, vagy éppen hol akadt el a gyereke. Hasonlóan egy osztályozó konferencián vagy tanárváltáskor elő lehetne venni egy-egy gyerek "tudástérképét".

A felmérés minőségét két dologból tudja megítélni. Egyik, hogy mennyire egyszerű a lebonyolítása, milyen szolgáltatásokat nyújt, és mennyire olcsón (ezek demonstrálását lejjebb találja).

A másik tényező, amit mérlegelnie kell, a felmérések szakmai tartalma. Ezt az alábbi linkekre kattintva olvashatja el:

Magukat a feladatsorokat intézményi regisztráció után próbálhatja ki, ha TESZT-ként indítja el a felmérést (a regisztráció azt is védi, hogy a diákok ne férjenek hozzá a feladatokhoz).

Kulcsszó az EGYSZERŰSÉG!

Ez a felmérés talán legfontosabb sajátossága. Annyira egyszerű a lebonyolítása, hogy a tanárnak szó szerint semmi dolga sincs, csupán odaültetni a tanulókat egy számítógép elé.

Az iskolában folyó felméréseket egy könnyen átlátható táblából vezérelhetik a felmérésben érdekelt tanárok. Saját belépési kóddal egy kattintással tudnak jelentkeztetni egy osztályt, elindítani majd lezárni egy felmérést.

Hasonlóan egyszerű kezelni egy-egy osztály tanulóinak a listáját, illetve áttekinteni az eredményeiket.

Nem illene dicsérni a saját portékánkat. De ha nem mondjuk ki, hogy igazi újdonsággal, rendkívüli szolgáltatással leptük meg az iskolákat, akkor megfosztanánk Önt attól a lehetőségtől, hogy jelentősen megkönnyítse saját munkáját.

A tavalyi tapasztalatok alapján tovább egyszerűsítettük a felmérést, így az még több segítséget nyújt az eredmények kiértékeléséhez.

A matematika felmérés szövegértést vizsgáló része azt mutatta ki, hogy a feladatok megoldásánál sokszor nem is a matematikai ismeretekkel van probléma. Gyakran már azt sem érti a tanuló, hogy miről szól a feladat! Ezért különösen fontos az olvasásértés vizsgálata!

Az olvasásértést felmérő teszt az 5-8. évfolyamok mindegyikén jelentős segítség a tanulók problémáinak feltérképezéséhez.

A felmérés olyan plusz információkat ad, amire a hagyományos dolgozatoknál elvileg sincs lehetőség. Például méri, hogy egy-egy tanuló mennyi időt töltött egy feladat megoldásával. Mintha a tanár látná, hogy melyik résznél bizonytalan a tanuló, vagy hol kapkodta el a megoldást.

Megér pár percet, hogy utánanézzen!

Nézze meg a felmérést bemutató oldalt és a korábbi felmérések összefoglalóját! Hasznos szakmai információkkal fog találkozni.

Az iskolai eredmények összevetésének egyik legfőbb tanulsága, hogy a felmérés az eddigi 130 résztvevő iskola mindegyikére egyformán jellemző mintát mutatott, ami így jó eséllyel az Önök iskolájára is érvényes lehet.

Mit kell tennie, hogy az iskola bekapcsolódhasson a felmérésbe?

  • Regisztrálnia kell az iskolát, majd jelentkeznie kell a felmérésre, ahol kiválaszthatja, hogy egy-egy osztállyal melyik felmérést végezteti el.
  • Jelentkezés után pontos útmutatót kap a lebonyolítás lépéseiről.
  • Az iskola gépeire telepíteni kell a felmérő programot. Ez nagyon egyszerű, és csak egyszer kell megtenni, azzal minden felmérés elvégezhető.
  • Ha minden jelentkezett tanuló lezárta a felmérést, egy-két napon belül elérhetővé válnak az eredményt bemutató diagramok.
  • A tanulók csak az iskolában ismert kódszámmal kerülnek be a rendszerbe, ami tökéletesen biztos adatvédelmet garantál.
  • A rendszer eltárolja az eredményeket, a kód alapján éveken át követhető egy-egy tanuló haladása.

Na de mibe kerül mindez?

Természetesen ez még egy fontos információ, hogy korrektül tudjon dönteni.

Először végezzen el egy kis előkalkulációt! Mennyi munkába és időbe kerül, mire megszületik egy hagyományos dolgozat és annak kijavítása után az eredmény? Ami még messze nem nyújt annyi információt, mint ez a számítógépes felmérő rendszer.

Ha a költségeket egy tanulóra vetíti, biztosan sokkal több fog kijönni, mint amibe nálunk kerül egy felmérés: tanulónként mindössze 300 forintba.

Rengeteg munka van ennek a rendszernek a felállítása mögött, de éppen azáltal válik reálissá ez az alacsony ár, hogy sokan veszik igénybe a szolgáltatást.

Egy kedvezmény, amivel az olvasásértés vizsgálatát szeretnénk segíteni: Ha a matematika teszt mellé rendeli meg az iskola az olvasásértés felmérést, akkor arra 20% kedvezményt kap.

És mi a garancia?

Felmerülhet még Önben, hogy mi a garancia, hogy az Önök iskolájában nem lesz probléma a felméréssel, és valóban olyan egyszerű, illetve tartalmilag színvonalas lesz, ahogy leírtuk.

Az alábbi lépésekkel ténylegesen nullára csökkentheti a kockázatot:

  • Megnézi a fenti linkeken elérhető anyagokat. Ezekből éreznie kell, hogy rendszerét és technológiáját tekintve egy nagyon komoly felmérő rendszerről van szó.
  • Ide kattintva kipróbálja a demonstrációs feladatsort (regisztrálnia sem kell, ha a futtatásra kattint, egyből elindul, de le is lehet tölteni).
  • Továbbá ide kattintva megnézi a demó feladatok bemutató diagramját. Ezen a helyes és hibás megoldásokat is látni fogja.
  • Mi vállaljuk, hogy ha bármi kérdésük vagy problémájuk lenne a program telepítésével vagy a felmérés lebonyolításával, addig segítünk (írásban, szóban), amíg az meg nem oldódik. Egyetlen feltétel, hogy rendelkezzenek Internetre kapcsolt Windows alatt futó számítógépekkel.
  • A tanár a feladatsorok tartalmát is kipróbálhatja, mielőtt a gyerekeket odaültetné a géphez.
  • Lehet először egyetlen osztállyal jelentkezni a felmérésre, és csak akkor kiterjeszteni újabb osztályokra, ha a megígért 1-2 napon belül jól használható kiértékelést kapnak.

A valódi garanciát az utólagos fizetés jelenti:
Csak akkor számlázunk, ha rendben lezajlott a felmérés.

Tehát nagyon figyeltünk arra, hogy ne zsákbamacskát vegyen az iskola!

Mindezt azért merjük megígérni, mert a rendszer valóban egyszerűen használható, és jól működik (sok ezer tanuló használta). Arra is sok visszajelzés jött, hogy a feladatsorok szakmailag jók.

Ha még mindig bizonytalan...

Néhány szolgáltatás, amit csakis egy ilyen sok év alatt kiérlelt, komplex rendszer tud biztosítani:

  • A rendszer egyedülálló szolgáltatása a tanulói eredmények hosszú távú követhetősége. Az iskola minden osztály eredményeit Excel fájlba is le tudja menteni, ami garancia arra, hogy az eredmények helyben is elérhetők.
  • De a szerverünkön is tároljuk az eredményeket, és hosszú távon biztosítjuk a felmérés eredmények táblázatos és diagramokon keresztüli egyszerű kezelését.
  • Minden iskola csak a saját eredményeit látja. De komoly segítséget jelenthet az iskolai munka megtervezéséhez, hogy a felmérésben résztvevő iskolák mások tapasztalatairól is kapnak összefoglalást.